Indian Scout 101

Comfort bestuurder3
Comfort passagier3
Bagage inhoud0
Indian Scout 101

Deze motor uit 1930 is een ware legende. Voor vele is dit zelfs de beste Indian motorfiets ooit gebouwd.

Hij is de opvolger van de Scout uit 1920. De Scout 101 is gebouwd van 1928 to 1931. Vrij kort dus, ze zijn dan ook redelijk zeldzaam. Als solo motor is deze ongelooflijk stabiel door een lang frame en laag zwaartepunt. Dit verklaart ook dat juist dit type veel werd gebruikt door steile wand rijders. En nog steeds! 

Gas geven gaat met de linkerhand, schakelen met een pook rechts. De koppeling wordt bediend met de linkervoet. Ontsteking wordt geregeld met de rechterhand. Het rijden ermee vergt enige gewenning.

Het motorblok is een V- twin van 610 cc, boring x slag is 70 x 78 mm. De 101 heeft drie versnellingen. Verring is voor met bladveren, achter is er geen vering.

Wij konden de combinatie in 2015 aanschaffen en daarmee is ook een lang gekoesterde wens uitgekomen.

De motor wordt beperkt ingezet voor ritten en heeft dan een afwijkend tarief.

Prijzen

150km vrij per dag, elke extra kilometer kost u €0.25

Eén dagMaandag tot en met vrijdag €85.00
Eén dagZaterdag €85.00
Eén dagZondag €85.00
Twee dagenZaterdag en zondag €85.00
Drie dagenZaterdag tot en met maandag €85.00
Vier dagenVrijdag tot en met maandag €85.00
Vier dagenDinsdag tot en met vrijdag €85.00
Zeven dagenEén week €85.00

*De prijzen zijn een indicatie, bij ontvangst van uw aanvraag sturen wij u de offerte voor de huur.

Specificaties

Motor Vtwin
Cilinderinhoud 610 cc
Boring x Slag 70 x 78 mm
Versnelling 3, handbediend
Aandrijving Ketting
Voorwiel ophanging Blad veer
Achterwiel ophanging Star
Zijspan één persoons
Selecteer een datum
Boek nu